perjantai 2. lokakuuta 2009

Pikkulintuja ja muuta ihanaa


Irkissä #neulonnalla on ihana syysvaihto. Sen puitteissa on pikkulinnut kyselleet ja kertoilleet pitkin suomea kaikenmoisia juttuja. Aiempaan vaihdon pakettiin viitaten ensin ilmoitettiin ettei kantsis hirveesti ostella niitä puikkoja. Tämän paketin puitteissa pikkulinnut kyselivät erään tekstiviestin puitteissa mun pääsen pituutta. Niin, pääsen, tietäähän kaikki sen? No mie en, joten piti kysyä mitä pikkulinnut oikein tarkoittavat ja mistä maasta ovat kotoisin. Linnut olivat kuulemma väsyneitä ja oikeasti halusivat että mittaan sääreni. Mie olin kiltti ja mittasin ja kerroin linnuille mitat. Sen ansiosta sain täydellisesti istuvat täydellisen väriset ja täydellisen kauniit polvisukat (tämä linkki vie Ravelryyn). Ne on täydelliset. Mutta pompataan ajassa hieman taaksepäin. Ennen kuin sain sukat, tuli eräänä aamuna ihana postimies pimputtamaan ovikelloa ja antoi minulle paketin. Siitä paljastui paljon namia (jooh, ei niitä nyt enää kuvaushetkellä ollu kuvattavana...pussitkin jo roskissa) ja aivan törkeän pehmeää ja silkkisen tuntuista bambukuitua! Kehrättäväksi mulle! Vaihtoon piti laittaa jotain, jonka kanssa pari voisi alottaa uuden harrastuksen. Mutta minun parini tunsi minut hyvin ja tiesi kehräämisen olevan minulle uusi juttu, joten hän lähetti ihan uutta kuitua kehrättäväksi. Voin siis harjoitella uuden kuidun kehräämistä :)

Ja siis kun tämä paketti oli tullut, hihkui Katiija minulle mesessä, että sulle ois täällä jotain. Pian selvisikin, että Katiija itse oli salainen vaihtoparini, jolla oli pahoja ongelmia salaisuuden pidossa :D Vaihtohan loppuu vasta tämän kuun lopussa, mutta Katiija päätti lahjoa minua heti jotta ei joutuisi mahdottoman kauan salailemaan :D. Saman päivän aikana siis päädyin Katiijan luokse teelle ja neulomaan ja sain ihanat sukkani. Jotka tosiaan istuvat kuin mittojen kanssa minulle suunnitellut - paitsi että nehän on! Katiija suunnitteli ihan minulle omat sukat, joihin tuskin tulee ohjetta kenenkään muun saataville. Nämä on siis uniikit vain minulle.
Sukkia hakiessani sain myös Luurigorun ja mukana ehdotuksen, että jos teet siitä vaikka kaulakorun. Niin mie teenkin! Sekin on ihana ja punanen! Iso iso kiitos ja halaus Katiija kaikista ihanista lahjoista!



Kuvaus ei tietenkään meinannut onnistua ilman avustajia.
Posted by Picasa

Ei kommentteja: