tiistai 28. huhtikuuta 2009

Koukutut pyörylät ja neulottu neliö


Tämä on vanhalla tutulla Vohvelirätin (ravelrylink) ohjeella neulottu tiskirätti.
Lanka on Katia Bamboo (40g) ja 3mm puikot. Tää meni Katiijan arkipäiviä piristämään.



Sitten mie otin myös käsittelyyn sen kammolangan (Schachenmayr nomotta Micro Color),
joka imi kaiken mun käsistä ja ajattelin et jos mie koukkuan vaihteeksi kun se on mukavaa. Käteen siis 5mm koukkuamiskoukku ja surffaamaan ravelryyn, muistin nähneeni pyörylän mallisen "Tunisian crochet short-row cloth" (ravlink). No menikin sitten niin etten jaksanu alkaa ymmärtämään ohjetta ja ajattelin "kyllä mie osaan lyhennettyjä kerroksia koukuta". Ja kerrankin olin oikeassa. Ohjeesta nappasin ainoastaan alkusilmukoiden määrän tähän, eli 15 silmukkaa alkuun. Lopuksi vielä virkkasin pyörylän ympäri pariin kertaan, jotta sain langan kulumaan melkein viimeistä metriä myöten.

Monsterilla on joku ihme vaisto. Se ilmestyy aina heti paikalle kun otan kameran esiin. Mä sit hyödynsin sitä (taas) mallina :D
Tämä on samaa lankaa, eri värissä. Tätä jäi vähän vielä jäljelle. Tähän isompaan rättiin tein 25 alotussilmukkaa. Tässä on koko jo ihan mukava. Toimii ainakin telkkarin ruudun pyyhkimiseen hyvin. Pölyt lähtee veks nätisti ja pienet tahratkin.
Ainiin, meillä kävi taas NÄIN. Monsteri vähän venytteli. Tai oikeesti mä luulen et sillä oli aika paljon tahallisuutta pelissä. Mä epäilen myös viikonloppuna tehtyä salaliittoa Monsterin ja kramoxin välillä. Monsteri oli siellä hoidossa ja edellisen kerran kasvista irronneet oksat meni kramoxille. Mä luulen et se on pyytäny Monsterilta uusia pistokkaita. Vaan eipä onnistunu salajuoni, irtosi vaan yksi lehti. Ja mies vihdoin porasi ikkunan luo reiät ja laittoi koukut amppeleille! Huomenna ostaa toinen amppeliruukku :D
Posted by Picasa

Ei kommentteja: