tiistai 19. helmikuuta 2008

"Irtokaulus" eli tutummin kauluri..

Mä tosiaan olen tottunut sanoo näitä kaulureiksi. Olikin melkonen homma löytää ohje Garnstudion sivuilta, kun muistin tällaisen nähneeni ja ei sitten millään tahtonut löytyä...Lopulta löysin sen nimellä "irtokaulus" ja tässä on vihdoin valmis (kuvassa tosin pingottamaton) kauluri. Kauluri on Floricaa eri vuosikerroilta, neulottu 3mm puikoilla ja lankaa kului 56 grammaa. Mikä tarkoittaa sitä että uusinta vuosikertaa on vaikka kuinka, eikä vanhoja edes olisi tarvinnut käyttää. Ne eivät ole kovin miellyttäviä iholla, todella karkeita etenkin nykyiseen verrattuna. Uudet Florivat eivät edes kutita minua.

















Kaulurin kaverina ovat Tallinn-huivi Ullasta (Floricaa ja Novitan Mohairia jota jäi eräästä neuletakista. Calorimetry on Floricaa ja samoin palmikkosormikkaat, jotka ovat ensimmäinen palmikkotyöni. Ohje sormikkaiden perusohje ja sitten jostain kirjasta katsoin palmikon mallineuletta ja sovelsin. Ihan olen tyytyväinen tulokseen, ensimmäiset kokeilut saavat aina pikkujuttuja anteeksi. Nämä aiemmat neuloin touko-kesäkuussa 2007, Tallinn-huivin tekele oli itseasiassa mukana Tallinnassa matkaneuleena. Nyt on koko setti valmis villakangastakin kanssa käytettäväksi. Kaulaakaan ei enää palella kun on kauluri, huivia olen pitänyt takin päällä enkä saa sitä niin että suojaisi tarpeeksi kaulaa.

1 kommentti:

MysteryKnitter kirjoitti...

Tyrmäävän upeaa työtä!