maanantai 29. kesäkuuta 2009

Viikko sitten maanantaina


Minulla oli synttärit kesäkuun alussa, sain lahjaksi mm. kaksi kirjaa. Yllä olevassa kuvassa poseeraa äidiltä saatu Luonnonvärjäys (Anna-Karoliina Tetri), jonka tilasin äitin laskuun Tetrin nettisivuilta. Samaan pakettiin tuli "vahingossa" tilattua myös vähän kehräystä varten kuituja ja alunaa yms. kemikaaleja värjäykseen.
Toinen lahjakirja oli Socks from the Toe Up (Wendy D. Johnson) jonka kummitätini tilasi minulle nettikaupasta. Kirjaa olen vasta selaillut, ranteet kun ei tosiaan ole kestäneet kovin intohimoista neulomista.
Kolmas kirja Tyylikästä virkaten (Erika Knight) on ystävän kirppislöytö. Kirja on monesti ollut kirjastosta lainassa ja muutamia projekteja on, jotka odottavat toteutusta. Aivan ihana kirja mielestäni, upeita kuvia ja kivoja ohjeita.



Viikko sitten maanantaina pääsi Luonnonvärjäyskirja käyttöön tosissaan. Äiti-puffan luona värjäilimme porukalla. Emäntämme ja allekirjoittaneen lisäksi mukana oli Paapaliina, Maikkili ja Mursuliina. Värjäilimme lankoja vuohenputkilla, sananjaloilla ja juolavehnän juurilla. Äiti-puffa oli kerännyt kasvit likoamaan jo hyvissä ajoin joten pääsimme melko nopeasti työn touhuu. Tulokset olivat upeita ja koukuttivat kaikki värjäyshommaan todenteolla.

Tälläisiä olivat tulokset. Vasemmalla allekirjoittaneen lankoja (osa pohjaltaan harmahtavia) ja oikealla myös kool-aidvärjättyjä. Äiti-puffan blogista löytyy tarkempia tietoja. Kivaa oli, lisää!!
Posted by Picasa

2 kommenttia:

Puffala kirjoitti...

Mulla kans, öh, _saattoi_ tosiaan paketissa tulla, öh, muutamaa eri mömmöä pataan heitettäväks. Pientä turnausväsymystä on jo havaittavissa, vaikka lankaa olen nyt värjäillyt päivittäin... :) Käyhän hakemassa itämaisia lankoja ja värejä, mie pidän siun kattilasta huolta sen aikaa! :)

MysteryKnitter kirjoitti...

Upeita lankoja! Mäkin olen värjännyt kerran kasviväreillä. Joo...Mä en voi kuin kadehtia teidän menestystänne. Punaistakin olette saaneet aikaan...vai pettävätkö silmäni?